יום שלישי, 27 בינואר 2015

מעגל המנהיגות הסינכרונית Synchronous Leadership Cycle


מנהיג צריך 5 רכיבים:
·      חזון
·      תכנית/דרך
·      יוזמה
·      אומץ
·      תקשורת בינאישית

מעגל המנהיגות הסינכרונית:

שלב 1: בניית החזון
על המנהיג לעשות תהליך אינטגרציה כתוצאה מהצורך בפתרון בעיות (יש מיש) או חדשנות (יש מאין). המנהיגות הסינכרונית היא לפי המצב או הצורך, לכן יש לבצע בדיקת רלוונטיות המנהיג למצב. על המנהיג לזהות את הצורך ברמה העקרונית דרך אינטגרציה של דוגמאות וזיהוי מגמות. עליו להבחין מהו הערך המוסף שלו לתהליך ולהחליט על חזון אשר ייתן מענה לצורך: פתרון בעיות וישלב חדשנות.

שלב 2: בניית תכנית
יצירת מציאות (תחושת הצורך במונהגים) דרך שליטה בכלי תקשורת ובמדיה הדיגיטלית (תקשורת יוצרת מציאות). בשלב זה מייצר המנהיג קודם כל את תחושת הנחיצות בשינוי או בחזון, הוא מחצין ומקצין את הצורך כדי לגייס קואליציה לתהליך. הוא מגייס קבוצת מובילים ויחד איתם בונה את תכנית הפעולה. עליו לזהות מהם הכלים הדיגיטליים הרלוונטיים ליצירת המציאות הגלובלית

שלב 3: הובלת צוות
הוצאת התכנית לפועל דרך הובלת צוות המובילים, בעבודת צוות מלאה, תקשורת אפקטיבית ותודעה גלובלית. הפעלת התכנית והובלת המונהגים ליישומה היא בשיטת עבודת צוות. ההוצאה לפועל משולבת בתודעה גלובלית: אילו תהליכים גלובליים משפיעים ומושפעים על התהליך הנוכחי. בשלב זה עליו להקפיד על עבודת צוות ותקשורת בצוות.

שלב 4: חשיבה ביקורתית
החשיבה הביקורתית היא החוליה המחברת לשלב החזון. בשלב זה תבוצע הערכה מחודשת של החזון לאור עבודת הצוות והשינוי בתודעה הגלובלית (הפתרון או החדשנות המובלים על ידי המנהיג). על המנהיג לבצע חשיבה זו באומץ וללא פחד לקבל החלטות חדשות. שלב זה הוא חזרה לחזון וסגירת מעגל: האם ניתן מענה לצורך/ חדשנות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה