HUB רמת גן הופך להיות גורם
בעל ערך חינוכי מוסף (Added
value) ומשמעותי על פי תפישת מודל הניהול אמ״י:
· אינטגרטור: מתכלל
· מחדש
· יועץ מומחה לבתי הספר
הHUB
החינוכי הוא מרחב לניהול והובלה בטכנולוגיה מתקדמת, של תהליכי החדשנות
החינוכית בעיר.
הHUB החינוכי הוא מרחב ליצירת
תרבות המורכבת מ:
· קהילה לומדת
· למידה online
· שגרת חדשנות
הHUB מורכב מצוות פסג״ת רמת גן ויועצים מומחים וממלא
3 תפקידים עיקריים במערכת החינוך בעיר רמת גן:
· אינטגרטור- :Integrator מתכלל תהליכי למידה בבתי הספר שבאחריותו, מקצה
לקצה E2E) End To End).
אחראי לזהות את תהליכי הלמידה המתרחשים בבתי הספר השונים, לזהות את המכנה המשותף
להם, לזהות את צורכי הלומד השונים והמשותפים ולתת מענה אינטגרטיבי לצורכי בתי
הספר. עליו ללוות את התהליך מתחילתו ועד סופו. התהליך רב גילאי מטרום יסודי עד על
יסודי.
· מחדש- Innovator: מזהה תכנים חדשים מחוץ למסגרת או בתוכה, בודק
מידת התאמתם ומטמיע אותם בצורה אינטגרטיבית, עד ליצירת מבנה ושגרה חדשים בתוך בית
הספר. תפקידו להיות בקיא בכל התכנים והמתודות העדכניים ביותר, בנושא הלמידה
המשמעותית, לזהות תכנים ומתודות רלוונטיים: חדשים (מהמעלה הראשונה) וחדשניים
(מהמעלה השנייה), בתוך מערכת החינוך ומחוצה לה, לבדוק את מידת תרומתם והתאמתם
למערכת, ולתכנן בצורה אינטגרטיבית תהליך הטמעה מוביל שינוי.
· יועץ- Adviser: תפקידו לייעץ למנהל ביה"ס ולצוות המלווה,
כיצד לבצע בצורה הטובה ביותר את פיתוח עו"ה בהתאם לחדשנות החינוכית אותה הוא
רוצה להטמיע. מכיוון שניסיונו רב בפיתוח עו"ה, הוא בקיא מקצועית, ניהולית
והדרכתית במסלול הפיתוח, עליו לייעץ למנהל ולצוות ביישום הגמישות הפדגוגית בבית
ספרו, בהצלחה. הוא יועץ במיומנויות הפיתוח המקצועי של עו"ה.
קיימים 4 תחומים בהם על מנהל HUB הפסג"ה משתמש במודל
אמ"י בשיתוף מנהלת מחלקת החינוך בעיר:
1. ניהול משאבים:
מנהל ביה"ס יכול לתכנן באופן מושכל את
המשאבים הכלכליים והפדגוגיים בהתחשב בשונות ובצרכים הייחודיים של עובדי ההוראה.
משאבים כלכליים- סך השעות העומדות לרשות
ביה"ס בשנה הן 60 שעות לתשלום בעבור מומחים/ מנחים שיוזמנו ע"י
בית הספר כדי להתמקצע בנושאים שונים המותאמים לצרכי צוות ביה"ס וצוותים
מקצועיים. ניתן לממש שעות אלה בהרכבים שונים.
משאבים פדגוגיים - מכוחות ההוראה של בית הספר,
ראוי לעודד עובדי הוראה בעלי ידע לחלוק אותו עם עמיתיהם בתהליכי ההתפתחות
והלמידה, בכך שישמשו מרצים ו/או מנחים בקורסים. כמו כן יש לעשות שימוש במשאבים כמו
HUB
פסג"ה, מוסדות אקדמיים וכיוצא באלה גופים ומוסדות.
2. ניהול מסגרות למידה:
תהליכי פיתוח מקצועי יתקיימו בתוך ביה"ס
ומחוצה לו בהתאמה לצרכי המורים. להלן דוגמאות למסגרות למידה במרחבים שונים:
· חדר מורים לומד
(פיתוח מקצועי בית ספרי),
· למידה בקהילות
מקצועיות, למידה אישית, למידה במסגרת הקורסים בHUB פסג"ה ובמוסדות
אקדמיים
· למידה עיונית,
צפייה בשיעור, ליווי והנחייה
· למידה מקוונת,
מרכז סימולציה, שיעורים מצולמים, ועוד.
· בכל מסגרת שתמצא
ע"י צוות ניהול בית הספר והמורים כמתאימה לקידום תהליכי הפיתוח המקצועי
ותתקבל בשיח משתף.
3. בחירת מתודולוגיות:
במהלך הלמידה ניתן ורצוי לגוון את המתודולוגיות
ולהתאים אותן לנושאים הנלמדים ולמיומנויות הפדגוגיות והדידקטיות הנדרשות.
התאמת הפיתוח המקצועי לשלב בקריירה של המורה
בראיה עתידית של צמיחה ובהתאם לצרכי הפרט ובית הספר.
4. קביעת מדדי הצלחה:
יקבעו בעתיד יחד עם מנהל בית הספר בהתאם לתכנית
בהתייחס לתרומה לקידום למידה משמעותית ולמאפייני בית הספר בטווח הקצר ובטווח
הארוך.
מודל אמ״י פותח ע״י ניר גולן, מומחה לחינוך
ומנהיגות, כמענה לצורך אמיתי בהכשרת מנהלים מקצועיים (Professional and Expert Managers).
לאוכלוסיית המנהלים המקצועיים או מנהלים בעלי כובע ניהול מקצועי, קיים צורך במודל
ייעודי אשר יגדיר להם את תפקידם וינחה אותם באופן בו הם מובילים תהליכים מקצועיים
בארגון, ומפתחים מקצועית את האנשים ואת עצמם. המודל ינחה בצורה מיטבית את אופן
פעולת ה Educational HUB ברמת גן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה