יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

Singularity phase in Educational Hub

הקמת Hub חינוכי ברמת-גן: סיור סינגולארי
הHub החינוכי הוא מרחב לניהול והובלה בטכנולוגיה מתקדמת, של תהליכי החדשנות החינוכית בעיר רמת-גן.
הHub החינוכי הוא מרחב ליצירת תרבות המורכבת מ:
·      קהילה לומדת
·      למידה online
·      שגרת חדשנות
תהליך הקמת הHub נפתח בסיור סינגולארי. מקור ההשראה לסיור היא האוניברסיטה הסינגולאריות (Singularity University). אוניברסיטה זו ממוקמת בעמק הסיליקון בקליפורניה שבארצות הברית, והיא פועלת במשותף עם אוניברסיטת החלל הבינלאומית.
האוניברסיטה הסינגולאריות מאגדת תלמידים בעלי נתונים אקדמיים מהגבוהים בעולם, המקדישים עצמה לפתור את הבעיות הדוחקות ביותר של העולם. ‏
בסיור הסינגולארי עוברים הלומדים שלושה שלבים כמו באוניברסיטה:
1.   ביקורי שטח בארגונים מעוררים השראה
2.   האקתון: סיעור מוחות
3.   בחירת רעיון לתהליך לשגרת חדשנות

פירוט השלבים:
1.   ביקורי שטח בארגונים מעוררים השראה
ביקורי שטח במפעלים וארגונים עסקיים או חינוכיים אשר חרטו על דגלם את נושא החדשנות: בארגון, במוצר ובחינוך. 
המפגש עם הצלחה של מנהיגות החותרת לשגרת חדשנות מהווה מקור השראה למשתתפים בסיור. הסיור מבוצע כשיח בין המשתתפים למנהיג מקור ההשראה. המטרה להביא דוגמאות לחדשנות, תוך ניסיון להתחקות אחר תהליך החשיבה וההטמעה של המנהיג. החשיפה לעולמות תוכן שונים מגרה את החשיבה היצירתית אצל המשתתפים. השימוש בדוגמא אישית מחזק את תחושת המסוגלות של הלומדים.

2.   האקתון: סיעור מוחות
האקתון (חיבור של Hack ומרתון Marathon) הוא אירוע יזמות של כמה שעות (בדרך כלל בין 24-72 שעות), שמטרתו לבצע תהליך של חדשנות ויזמות ולהמציא מוצר או שירות חדשני.
לדוגמא, האקתון המפגיש בין מתכנתי מחשב, מפתחי תוכנה, מנהלי פרויקטים וכד' לצורך שיתוף פעולה בפיתוח של מספר פרויקטים בזמן נתון. לאחר מכן, כל קבוצה מקבלת תקופת זמן להכין את הפרויקט ומגישה אותו לשופטים. המנצחים הינם לרוב אלו שיצרו פרויקט חדשני, מהפכני, או כזה שעושה ניצול טוב של משאבים, ועל הפרויקט הטוב ביותר זוכים בפרסים. 
אירועי מרתון מוצלחים במיוחד ביכולת להאיץ את הרעיון באופן אקספוננציאלי. האירוע יכול להיות פתוח לחלוטין או לקבץ מתמחים בתחום ספציפי. המטרה היא לבנות פלטפורמה מסוימת או לפתח פתרון חדשני.
מטרת ההאקתון בסיור היא לעודד פיתוח של מוצרים אמיתיים ופתרונות חיוניים, תוך כדי למידה מכמה מהמוחות המבריקים ביותר בארץ.

3.   בחירת רעיון לתהליך לשגרת חדשנות
חשיבות ההאקתון היא בשיתוף הפעולה של מוחות, מבריקים יחד, היא דרך מצוינת להגות ולפתח מוצר חדשני. גם העובדה כי הצוותים מכילים ידע מאנשים שונים המתאגדים יחד לצורך פיתוח הרעיון, היא סינרגיה חיובית.
הרעיונות המובילים שנבחרו, הם אלו שבסופו של דבר יישומו. הרעיונות הם לתהליכי חדשנות בחינוך, בבתי הספר השונים על-פי צורכיהם. כל מנהל בית ספר והצוות המוביל שלו יציגו את הרעיון שלהם במליאה לקבלת משוב מהמשתתפים.

כתוצאה מהסיור הסינגולארי נוצרת קהילה לומדת: 
קבוצת עמיתים מקצועית שלומדת ומשתפת בידע, מייצרת יחד מודלים ושפה משותפת ליצירת תרבות ושייכות מקצועית. נושא השיתוף המקצועי והשייכות לקהילה קריטי בהובלת והטמעת תהליכי שינוי בחינוך. המנהל והצוות מרגישים שהם לא לבד, מלווים תמיד בצוות מומחים ובקהילה לומדת. האינטגרציה בין תהליכי החדשנות בחינוך בעיר מנוהלת כמו בHub של חברת היי-טק, בראייה מערכתית המתכללת את התהליכים, התוצרים והמשאבים. נוצרת שפה מקצועית משותפת, מתועדים תהליכי הלמידה ומפותחים מוצרים מתקדמים משותפים. מכיוון שמדובר על חדשנות ישנה חשיבות לקבוצת התמיכה של העמיתים. קבוצה זו מהווה תשתית לHub החינוכי שמוקם. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה