יום חמישי, 17 בספטמבר 2015

Putin as a Synchronous Leader

Putin as a Synchronous Leader פוטין כמנהיג סינכרוני


על פי מודל המנהיגות הסינכרונית Synchronous Leadership, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מיישם את כל חמשת העקרונות של המודל. כמנהיג סינכרוני הוא מתאים את עצמו לאירועים ותהליכים גלובליים המתרחשים בהווה ועתידים להתרחש בעתיד. הוא מסתמך על אירועי העבר כבסיס ללמידה והפקת לקחים לגבי ההווה והעתיד. פוטין יוזם באומץ תוך זיהוי אזורי הזדמנות, ובכך משפיע על כל מדינה שהאמריקנים הפחיתו את תמיכתם בה או זנחו את שלטונה.
המנהיג הסינכרוני אינה חי את העבר, הוא חווה בסנכרון את ההווה וכך מתווה את העתיד.

1.   דבר ראשון לו זקוק המנהיג הסינכרוני הוא חזון: חזון הבנוי כדי לפתור בעיות בצורה חדשנית. המנהיג הסינכרוני מזהה את הבעיות הקיימות ונותן להן מענה בצורה חדשנית. פוטין העביר בימים האחרונים עוד ועוד מטוסים, טנקים, תחמושת וציוד מודרני ומשוכלל לכוחות נשיא סוריה בשאר אסד. הוא מייצר נוכחות רוסית מוגברת ליד בסיס חיל אוויר גדול ההולך ונבנה סמוך ללטקיה. המעורבות הגוברת של רוסיה בסוריה הפכה אותו לבעל הברית החזק של משטר אסד.  
2.   המנהיג הסינכרוני מתרגם את החזון שלו לתכנית אשר מתבססת על תודעה גלובאלית מפותחת. תודעה זו היא הסכום של כל התהליכים והאירועים הגלובאליים המתרחשים בכל רגע נתון בעולם (סינכרונית) והמשמעות שלהם. עוצמת התהליכים נקבעת על-ידי המדיה הדיגיטלית. פוטין אינו מתקפל למרות הסנקציות של אירופה וארצות הברית שמגבילות אותו יותר משנה, ואף שהמערב לא מוכן להכיר בכיבוש חצי האי קרים ובחלקים ממזרח אוקראינה, במדיה הדיגיטלית הוא התקבל כעובדה.
3.   המנהיג הגלובאלי הוא מומחה בתחום הטכנולוגיה והמדיה הדיגיטלית ולכן משתמש בצורה מושכלת במדיה הדיגיטלית בכדי לעצב ולשלוט בתהליכים הגלובלים השונים ובאופן ומידת הפצתם. פוטין דואג לפרסם את אותן תמונות המעידות על נוכחות רוסית מוגברת ליד בסיס חיל אוויר גדול ההולך ונבנה סמוך ללטקיה. המדיה הדיגיטלית משמשת להפצת החזון שלו.
4.   המנהיג הסינכרוני עובד בצוותים מסוגים שונים: מקומיים וגלובליים. לכן עליו להיות מומחה בעבודת צוות ובכל הקשור לתקשורת בינאישית. הוא מומחה בהבנת תהליכים בצוות, תפקידים בצוות ובעל כישורי עבודת צוות מעולים. פוטין יוזם מגעים ערים עם מצרים, סעודיה וירדן. במקביל פוטין מחמש את צבא מצרים, מסייע לו במלחמתו בטרור ועומד מאחורי פרויקט הבנייה של תחנת כוח גרעינית ראשונה במצרים. בחודשים מאי ואוגוסט אירח פוטין במוסקבה את א-סיסי, שאמר כי יתמוך ביוזמה רוסית לפתרון הסכסוך בסוריה.
5.   המרכיב האחרון הוא חשיבה ביקורתית: עליו להפעיל חשיבה זו לאורך כל הדרך בצורה אמיצה ונבונה. עליו לראות צעד קדימה ללא חשש, תוך התגברות על המכשולים האישיים והחברתיים בקבלת ההחלטות. עליו לקבל החלטות אמיצות תוך הפעלת שיקול דעת וחשיבה ביקורתית. פוטין יוזם הקמת קואליציה "אנטי-דאעש" כאקט ביקורתי לאוזלת היד של מדינות המערב בטיפול בנושא הפליטים מסוריה.


פוטין כמנהיג סינכרוני הוא אדם בעל שילוב של תודעה גלובאלית, שליטה טכנולוגית במדיה הדיגיטלית, יכולות עבודה בצוות ותקשורת בינאישית מעולות, חשיבה חדשנית ומומחה בפתרון בעיות, תוך הפעלת מחשבה ביקורתית. הוא מומחה בכלי התקשורת השונים בתוך הצוות ומחוצה לו בכדי לגייס את השותפים לו בצוות ומחוצה לו לביצוע התכנית ליישום החזון. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מנהל מגעים ערים עם מדינות המפרץ ובכללן סעודיה בניסיון לגבש הבנה ולשכנע אותן לתמוך בהצעה. הוא מוביל דרך צורך, אך לא בצורה מגיבה ושמרנית. פוטין ממנף את הצורך בפתרון בעיות ומשלב בו חדשנות להובלת העולם לכיוונים חדשים. הוא משתמש בצורך כמנוף להנעת השינוי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה