יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

מודל אמ"י לפיתוח מקצועי לגננות מובילות אשכול גיאוגרפי



תפקיד גננת מובילת אשכול גיאוגרפי מחייב מודל ניהולי חדש, היות והיא מנהלת מקצועית ללא סמכות ניהולית פורמאלית. מודל אמ״י פותח ע״י ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, כמענה לצורך אמיתי בהכשרת מנהלים מקצועיים. לאוכלוסיית המנהלים המקצועיים או מנהלים בעלי כובע ניהול מקצועי, קיים צורך במודל ייעודי אשר יגדיר להם את תפקידם וינחה אותם באופן בו הם מובילים תהליכים מקצועיים בארגון, ומפתחים מקצועית את האנשים ואת עצמם. מודל זה אמור לשמש בצורה מיטבית את גננת מובילת אשכול גיאוגרפי.
מודל אמ״י בנוי משלושה מרכיבי תפקיד בניהול המקצועי:
אינטגרטור: מבצע אינטגרציה מקצועית בראייה אנליטית
מחדש: מביא ערך מוסף מקצועי חדשני
יועץ: מייעץ כמומחה המטפל באתגרים מקצועיים
מודל אמ״י הפך לשפה ניהולית שגורה בארגונים בהם הוטמע.
המודל הוא תהליכי: ברגע שהמנהל מבצע אינטגרציה מקצועית (בראייה אנליטית מדויקת של פתרון בעיות או שיפור מתמיד), הוא מייצר חדשנות מקצועית וכתוצאה מכך נתפש כמומחה והופך להיות יועץ לגורמים הרלוונטיים השונים.

תפישת תפקיד גננת מובילת אשכול גיאוגרפי:
מובילה אשכול לעמידה ביעד, תוך הנעת 3-4 גננות בצורה פרטנית ואת כל הגננות במפגש אשכול.
3 צירי ניהול:
·      מול עצמי
·      מול גננת (3-4)
·      מול אשכול

תרגום המודל לעולם התוכן של גננת מובילת אשכול גיאוגרפי:

אינטגרטורית
·      בין הרשות לפיקוח ובין בעלי התפקידים השונים אל מול האשכול 
·      של כל התהליכים המתרחשים בגנים 
·      מובילה למידת עמיתים של הגננות באשכול שעליו היא אמונה
·      בנייה והובלת צוות גננות האשכול

מחדשת
·      מובילה יוזמות חינוכיות מקומיות בעזרת מתודולוגית החשיבה העיצובית Design Thinking
·      אחראית על קהילה לומדת מחדשת בתוך האשכול לפי תחומי ידע ותהליכים המשותפים לכל הגננות 

יועצת
·      תמיכה וחניכה של גננת חדשה בתיאום עם המדריכה לגיל הרך 
·      מענה אישי לכל צורך מקצועי וניהולי של הגננות באשכול בכדי לאפשר למפקחות לנהל את התהליכים החינוכיים בעיר
·      הובלת פיתוח מקצועי עפ"י צורך האשכול במסגרת הגמישות הפדגוגית

 מודל אמ״י- דרך יעד אשכול/ בניית והובלת תכנית אשכולית.
שימוש במודל דרך התכנית האשכולית לזיהוי רכיבי אמ"י השונים, ליצירת שגרת ניהול מול המפקחת.
המודל נוסה במשך שנתיים בארגונים עסקיים שונים, מקומיים וגלובאליים, בדרגי ניהול מהדרג הזוטר ביותר- מנהל משמרת, לדרג הבכיר של סמנכ"ל ומנכ"ל, בהצלחה מרובה. המודל נוסה בארגונים עסקיים יצרנים (בפריסה ארצית), קמעוניים (פריסה ארצית וגלובאלית) וארגוני היי-טק גלובאליים.
במקביל נוסה המודל במערכת החינוך באוכלוסיית מנהלי בתי ספר, אשר בהגדרה הנוכחית משמשים גם כמנהלים מקצועיים מול צוות עובדי ההוראה בבית הספר, ובאוכלוסיית מנהלי וסגני מרכזי פסג״ה, האמונים על הפיתוח המקצועי של כל עובדי ההוראה בפועל.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה