יום שישי, 1 בינואר 2016

Integrated Synchronous leadership

מודל אמ"י במנהיגות סינכרונית


מנהיגות סינכרונית היא הדור הבא של המנהיגות. ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, פיתח את המודל בהתבסס על סגנונות המנהיגות של גולמן ומאפייני הלמידה הדיגיטלית של המאה ה21.
מודל זה חדשני, עתידי ומתווה כיוון דרך חדש בעולם המנהיגות. מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות המובילה את האירוע המתרחש באותו זמן, בצורה מתכללת על-פי מודל אמ״י.
מודל אמ״י בנוי משלושה מרכיבי תפקיד המנהיג המתכלל:
אינטגרטור: מבצע אינטגרציה של התהליכים, המשאבים והאנשים בראייה אנליטית.
מחדש: מביא ערך מוסף מנהיגותי, מקצועי, יצירתי, ייחודי וחדשני.
יועץ: נתפש כמייעץ מומחה, המטפל באתגרי המנהיגות, בצורה מקצועית, אמינה ונאמנה.

מנהיגות סינכרונית:
פירוש המילה סינכרוני: syn- עם, chronos- זמן.
מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות מותאמת זמן.
בעקבות המציאות המשתנה באופן מתמיד, על המנהיג העכשווי להיות מסונכרן עם המציאות אותה הוא אמור להוביל. מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות המבוצעת בו-זמנית ומתואמת בזמנים עם השינוי המתרחש בו בעת. מנהיגות סינכרונית קשורה למצב בנקודת זמן מסוימת ולא להיסטוריה שלה.
המודל הוא תהליכי: ברגע שהמנהל מבצע אינטגרציה מקצועית (בראייה אנליטית מדויקת של פתרון בעיות או שיפור מתמיד), הוא מייצר חדשנות מקצועית וכתוצאה מכך נתפש כמנהיג מומחה והופך להיות יועץ לגורמים הרלוונטיים השונים.
מודל אמ״י מייצר התהליך מעגלי רב-פעמי, המסנכרן את המנהיגות עם האירוע המתרחש בו-ברגע: הסיטואציה המנהיגותית המשתנה כל הזמן מחייבת אינטגרציה אינסופית של התהליכים, המשאבים והאנשים. בעקבותיה נוצרת שגרת מנהיגות אינטגרטיבית בראייה אנליטית, המייצרת תרבות של שגרת חדשנות. 
יחודו של המנהיג הסינכרוני: 
בונה את החזון שלו בהתאמה ובשילוב ראייה גלובלית סינכרונית עם יצירתיות ופתרון בעיות. הוא מוביל צוות תוך הקפדה על תקשורת בינאישית, יוזמה ואומץ.
ייחודו בשילוב בין הראייה הסינכרונית הגלובלית ותפיסתו כחלק מצוות.

7 כישורים למנהיג הסינכרוני:
1. בעל תודעה דיגיטלית- בעל שליטה בכל המדיות הדיגיטליות, הרשתות החברתיות והפלטפורמות השונות. משתמש בצורה מושכלת בכל הכלים הדיגיטליים להנהגה ולהובלה. תופש את המדיה כמסר ומשתמש במדיה המתאימה לבניית החזון שלו ולהפצתו.  

2. מוביל דרך שיתוף פעולה- מחלק תפקידים בצוות, בעל מיומנויות עבודת צוות. מקפיד על הדדיות (reciprocity), השפעה והנעת אנשים בצוות. המנהיג הסינכרוני מוביל בזכות הכריזמה האישית שלו וראייתו כשותף וחלק מצוות.

3. בעל כישורי תקשורת- מודע לכוחה של תקשורת ההמונים. מיומן בניסוח מסר, תקשורת בינאישית גלובלית, טכניקות שכנוע, טיפול בהתנגדויות, גישור והתמודדות עם קונפליקטים. משתמש בכל הכלים הדיגיטליים לתיקשור מסריו וברשתות החברתיות השונות להובלת אנשיו.

4. בעל תודעה גלובלית- רואה תהליכים חוצים עולם, מזהה מגמות גלובליות, מבין את המורכבות הבין-תרבותית ובעל יכולת עבודה בסביבה גלובלית (פערי זמן, ניהול מרחוק, שונות תרבותית: סבלנות וסובלנות).
מנהיג בראייה גלובלית: מנהיג מדינה אך מוביל במקביל תהליך גלובלי. המנהיגות הסינכרונית דוגלת בהנהגה מדינית בראייה ואחריות גלובלית, לכן עם כל מנהיג סינכרוני להוביל במקביל להנהגתו המקומית לפחות תהליך אחד בצורה גלובלית: פרויקט חוצה עולם המחייב אותו לשתף פעולה עם מנהיגים אחרים ולקחת אחריות על אזורים אחרים בעולם.

5. מומחה בפתרון בעיות- בקיא במיומנויות תחקיר, PDCA, בעל חשיבה מונעת ויוזמת. על המנהיג הסינכרוני להוביל תהליכי למידה והפקת לקחים אונליין בראייה גלובלית, רק כך יוכל לבצע את ההתאמה/ הסנכרון למצב הקיים.

6. יצירתי- בעל חשיבה אינטגרטיבית מקורית ייחודית ללא גבולות, מלווה באומץ רב ללכת בשונה ובניגוד לפחדיו האישיים ולדעות מסביבו. מנהיג שיוצר משהו ביוזמתו ובכוונה תחילה. היצירתיות כרוכה בהפעלת הדמיון. במובן מה היצירתיות היא יישום של הדמיון: החזון. מוציא רעיונות חדשים מן הכוח אל הפועל. החדשנות היא יישום של היצירתיות. 

7. בעל מחשבה ביקורתית- מטיל ספק בכל נתון או דעה למטרת למידה וחדשנות. מוביל בצורה זו חדשנות: הפקת דבר מה חדש, או משפר, או שני הדברים גם יחד מכל מצב נתון.
דרך החדשנות הוא מביא תועלת גלובלית לעולם.

כישורי המנהיג הסינכרוני:
·      יכולת להיות גמיש
·      דרגה גבוהה של מודעות עצמית
·      היכולת לקבל השראה בפתרון הבעיות מחזון וערכים
·      בעל מוסריות ואתיקה מקצועית
·      נטייה לראות קשרים ולייצר אינטגרציה בין עולמות תוכן שונים
·      נטייה מודגשת לשאול שאלות מסוג "מדוע"? או "מה היה אילו"? ולחפש תשובות "מן היסוד"
·      היכולת לפעול בניגוד למוסכמות ופרדיגמות

שימוש מושכל בניתוח אינטגרטיבי מלווה בכנות אישית ואומץ, משרת מטרות ותהליכים גדולים יותר. הוא הופך את המנהיג למנהיג סינכרוני, מחזק אצלו את הכושר להוביל אחרים להקניית חזון וערך גבוהים יותר, מפתח אצלו את יכולת הדמיון והמחשבה היצירתית והופך אותו ליועץ מומחה בתחומו: מימוש מלא של מודל אמ״י: אינטגרטור, מחדש, יועץ.
בעתיד יהיו רק מנהיגים גלובליים אשר לא יובילו עוד מדינה אלא יובילו אך ורק תהליכים גלובליים. לכל מנהיג יהיה תהליך גלובלי עליו יהיה אחראי מקצה לקצה (E2E) תוך הובלת צוות מקצועי גלובלי. המנהיגה הראשונה בהיסטוריה שהייתה בעלת תודעה גלובלית הייתה רוזה לוקסמבורג."העולם כולו הוא ביתי", היא כתבה, "כל מקום שבו יש עננים, ציפורים ודמעות אדם". המנהיגות הסינכרונית פותחה בעקבות המציאות המשתנה באופן מתמיד, על המנהיג העכשווי להיות מסונכרן עם המציאות אותה הוא אמור להוביל. מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות המבוצעת בו-זמנית ומתואמת בזמנים עם השינוי המתרחש בו בעת. מנהיגות סינכרונית קשורה למצב בנקודת זמן מסוימת ולא להיסטוריה שלה. 7 הכישורים של המנהיג הסינכרוני קריטיים להצלחתו ואין לוותר על אף אחד מהם. על המנהיגים היום להפוך למנהיגים סינכרוניים או לפנות את מקומם למנהיגות כזו.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה