יום רביעי, 29 ביולי 2015

Hub חינוכי לעיר חכמה בחינוך



מטרת הHub החינוכי היא להפוך חזון חינוכי למציאות. מקור ההשראה לרעיון מגיע מהכרות של ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, עם Hub הקיים בארגוני היי-טק. הHub מלווה תהליך הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות באתר לקוח. חברת היי-טק המפתחת מוצר או מערכת טכנולוגית מתקדמת, ממשיכה לתמוך במוצר אותו פיתחה לאורך תקופה, עד להשגת הרמה הביצועית הנדרשת מהמוצר. למטרה זו מוקם Hub המספק שירותי תמיכה ללקוח בסביבת ההטמעה שלו. בHub מוקם על לוח בקרה Dashboard, תהליך ההטמעה. הלקוח שולח לHub את התקלות בהן נתקל במהלך האימפלמנטציה של המוצר. כל תקלה מתועדת על הלוח על פי קוד סטאטוס הטיפול בתקלה. צוות ייעודי מטפל בתקלה ומתעד את התהליך. הסטאטוס על לוח הבקרה מתעדכן כל הזמן, online, ומשקף את קצב ההתקדמות בפתרון הבעיה. תהליך זהה מוקם בלוח הבקרה במקרה של שדרוג מוצר קיים או התאמות פיתוח, המבוצעות על פי צורכי הלקוח באתר הלקוח. 
אתרי הלקוח מפוזרים ברחבי העולם ולכן התמיכה במוצרים היא גלובאלית.
התמונה המתקבלת על לוח הבקרה מאפשרת לייצר אינטגרציה גלובאלית של תהליכי תמיכה ופיתוח באתר הלקוח. תקלות חוזרות, פתרונות חדשים ותהליכי הטמעה מוצלחים, משותפים דרך הHub, למגוון הלקוחות. בשיטה זו מייעלים את התהליך, מייצרים תורה וידע מקצועי נרכש ומאפשרים ניהול גלובאלי חכם של התמיכה בכל אתרי הלקוח. מעבר לאינטגרציה בתהליכים ובפתרונות המקצועיים, משמש לוח הבקרה כלי משמעותי לתהליך קבלת החלטות בתעדוף משימות, משאבים וכוח אדם. הראייה הגלובלית קריטית בגלל מורכבות המוצרים, ריבוי המומחים והחדשנות בפיתוחם.
תהליך זה תורגם רעיונית, לHub החינוכי. 

הHub החינוכי הוא מרחב לניהול והובלה בטכנולוגיה מתקדמת,  של תהליכי החדשנות החינוכית בעיר.
הHub החינוכי הוא מרחב ליצירת תרבות המורכבת מ:
·      קהילה לומדת
·      למידה online
·      שגרת חדשנות

קהילה לומדת
קבוצת עמיתים מקצועית שלומדת ומשתפת בידע, מייצרת יחד מודלים ושפה משותפת ליצירת תרבות ושייכות מקצועית. נושא השיתוף המקצועי והשייכות לקהילה קריטי בהובלת והטמעת תהליכי שינוי בחינוך. המנהל והצוות מרגישים שהם לא לבד, מלווים תמיד בצוות מומחים ובקהילה לומדת. האינטגרציה בין תהליכי החדשנות בחינוך בעיר מנוהלת כמו בHub של חברת היי-טק, בראייה מערכתית המתכללת את התהליכים, התוצרים והמשאבים. נוצרת שפה מקצועית משותפת, מתועדים תהליכי הלמידה ומפותחים מוצרים מתקדמים משותפים.

תשתית ולמידה online
למידה והתנסות במודלים חדשניים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. רובד זה חשוב ליצירת חדשנות גלובאלית גם כחלק מחווית המשתמש בHub. בצורה זו יוטמע נושא הלמידה online בכיתות הלימוד עצמן, כחלק משגרת החדשנות.

שגרת חדשנות
ב Hub מיוצרת תרבות עירונית של אינטגרציית תהליכי חדשנות בין בתי הספר- רב גילאי ורב תחומי. בסיום הטמעת כל תהליך חדשנות בחינוך, יוקם מיד תהליך חדשנות חדש כחלק מהתרבות, שגרת חדשנות. תהליך זה יותאם או יועתק כהצלחה, למוסדות חינוך נוספים בעיר. 
ההשפעה על המרחב החינוכי בכיתה תהיה ישירה:
בעקבות פיתוח מנהיגות מורים חינוכית חדשנית ויוזמת, תיווצר בכל כיתה קהילה לומדת, למידה online ושגרת חדשנות. יהיה תעתיק של שגרת החדשנות מהHub לשגרת חדשנות בכיתה. תלמיד היוזם חדשנות חינוכית, יקבל עידוד מהמורה, וביחד יהפכו אותה לשגרה בעזרת הHub


הHub החינוכי מייצר עיר חכמה בתחום החינוך, הוא מהווה חדשנות גלובלית.
ה -Hub החינוכי מאפשר מנהיגות חינוכית סינכרונית באמצעות הDashboard-
לוח בקרה אינטראקטיבי מבטא online את סטאטוס שגרות החדשנות בעיר וממוקם בHub, בלשכת ראש העיר ובאגף החינוך.
התמונה המתקבלת על לוח הבקרה מאפשרת לייצר אינטגרציה עירונית של תהליכי חדשנות חינוכית בבתי הספר השונים. כל תהליך שיוקם, יקבל ייצוג על הלוח הבקרה לטיפול ב״תקלות חוזרות״ ופתרונות חדשים.

תהליכי הטמעה מוצלחים, משותפים דרך הHub למגוון בתי הספר, מייעלים ומייצרים תורה וידע מקצועי נרכש, ומאפשרים ניהול עירוני חכם של תהליכי החדשנות בכל בתי הספר. מעבר לאינטגרציה בתהליכים ובפתרונות המקצועיים, משמש לוח הבקרה כלי משמעותי לתהליך קבלת החלטות בתעדוף משימות, משאבים וכוח אדם. הראייה העירונית קריטית בגלל מורכבות התהליכים, ריבוי המומחים והחדשנות בפיתוחם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה