יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

Synchronous leadership as a global digital leadership

Synchronic leadership, according to Nir Golan, educational and leadership expert, is coincidence in time; contemporaneousness; simultaneousness. 

Synchronic leadership is the arrangement or treatment of synchronous leadership to events in conjunction, as in a history.
The synchronous leader isn't only a leader of a country, he is a global leader: he leads a global process from end to end (E2E), regardless a specific location: he is integrator, innovator and professional trusted advisor.
He leads a global team: global development team unit GDTU. The GDTU is a global professional team built up from experts all around who work as a global team. 
Synchronous leadership consists of dynamic combination of mindset, behaviors, and skills that are employed to change and enhance the world through the use of technology.
Synchronous leader must have the next essential skill sets:
Technological proficiency: expert in all the digital nets and tools
Collaboration: the ability to work as a part of a team, required to have a broad view of the project, have holistic consideration and collaborate more with each other in order to achieve this goal.
Communication: massage transfer and transformation
Global awareness: a whole world vision
Problem solving: analyzing and perfectionism
Creativity: thinking out of the box
Critical thinking: evaluation skills 
This skills and processes should be at the time heart of every decision a synchronous leader makes and are keys to leading people with the tools to success in their life.
Synchronous leadership should be consistent innovation, effective and integration of technology, meaningful professional development, global connecting and open mind.
Synchronous Leaders will no longer be led by the matrix but rather manage it. They should find a way to impact regardless of technical mastery and organizational structure.
The Synchronous Leaders will be very much empowered by world and should take an active part in the global development team – from decision making to execution, having a broad understanding of overall considerations.
As Synchronous Leaders, they should cascade transformation messages and way of thinking to their people, inspiring them to dare, share and own.
 Professionalism – Synchronous Leaders professionalism is taking a broader aspect. They should move from being a diplomatic expert to becoming a professional world developer, familiar with best practices, digital tools and methodologies. They should lead from this aspect inspiring their people to become professional, equipping them with the knowledge and tools they require.

יום שני, 29 בדצמבר 2014

SYNCHRONUOS LEADERSHIP מנהיגות בדור המילניום: מנהיגות סינכרונית ולמידה אנתרופוגוגית

כיום ידוע שהתרבות משתנה במהירות, לכן על המנהיגות הסינכרונית להיות תהליך שנמשך כל הזמן ובמהלכו יש להוביל אל הבלתי ידוע ולא להוביל דרך הידוע. לדור המילניום מאפיינים ייחודיים ולכן על המנהיג הסינכרוני להוביל אותו דרך עקרונות האנתרופוגוגיה. האנתרופוגוגיה היא תיאוריה מובהקת להוראת האדם המבוססת על ארבע הנחות יסוד.

הנחות היסוד של האנתרופוגוגיה:
1.            האדם כלומד עצמאי: תפיסת האדם את עצמו כישות עצמאית. האדם רואה עצמו כמי שמכוון את עצמו מבחינה עצמית, בוחר מה ללמוד, כמה ואיך.
·      הנחת יסוד המשתמשת במאפיין הנרקיסיסטי של הדור.
2.            הלמידה כמותאמת לצורכי האדם: האדם מוכן ללמידה כאשר הוא זקוק לה, היא קשורה למשימותיו ולתפקודו היומיומי והחברתי. הוא רואה בלמידה כמשרתת מטרות בתהליך התפתחותו האישית.
·      הנחת יסוד הנותנת מענה לגישת ב"מגיע לי" של הדור.
3.            הלמידה כמחדשת: בעידן הדיגיטאלי בו קיימת זמינות כמעט מלאה של המידע ברשת, על הלמידה לחדש לאדם. האדם מגיע עם מטען של ניסיון חיים שהופך למקור משמעותי ללמידה, ויש צורך לחבר את הלמידה הנוכחית לידע ולניסיון הקודם שלו.
·      בעידן הדיגיטאלי בו קיימת זמינות כמעט מלאה של המידע ברשת, על המלמד לחדש לאדם.
4.            הלמידה כנותנת מענה מעשי: המניע העיקרי ללמידת אדם הוא פתרון בעיות וסקרנות. לאדם יש צורך ביישום מיידי של החומר, ולכן הלמידה תהיה יותר ממוקדת אם תיתן מענה לבעיה הדורשת פתרון בנושא מסוים.
·      למידה אשר אינה ניתנת ליישום מיידי נתפסת כבזבוז זמן.

נבנו 7 כישורים למנהיג הסינכרוני המבוססים על הנחת היסוד המתייחסת להערכה העצמית הגבוהה של בני דור המילניום.
1. בעל תודעה דיגיטלית- בעל שליטה בכל המדיות הדיגיטליות, הרשתות החברתיות והפלטפורמות השונות.
2. מוביל דרך שיתוף פעולה- מחלק תפקידים בצוות, בעל מיומנויות עבודת צוות. מקפיד על הדדיות (reciprocity), השפעה והנעת אנשים בצוות. 
3. בעל כישורי תקשורת- מודע לכוחה של תקשורת ההמונים. מיומן בניסוח מסר, תקשורת בינאישית גלובלית, טכניקות שכנוע, טיפול בהתנגדויות, גישור והתמודדות עם קונפליקטים.
4. בעל תודעה גלובלית- רואה תהליכים חוצים עולם, מזהה מגמות גלובליות, מבין את המורכבות הבין-תרבותית ובעל יכולת עבודה בסביבה גלובלית (פערי זמן, ניהול מרחוק, שונות תרבותית: סבלנות וסובלנות).
5. מומחה בפתרון בעיות- בקיא במיומנויות תחקיר, PDCA, בעל חשיבה מונעת ויוזמת, פנומנולוגיה.
6. יצירתי- בעל חשיבה אינטגרטיבית מקורית ייחודית ללא גבולות, מלווה באומץ רב ללכת בשונה ובניגוד לפחדיו האישיים ולדעות מסביבו. מנהיג שיוצר משהו ביוזמתו ובכוונה תחילה.
7. בעל מחשבה ביקורתית- מטיל ספק בכל נתון או דעה למטרת למידה וחדשנות. מוביל בצורה זו חדשנות: הפקת דבר מה חדש, או משפר, או שני הדברים גם יחד מכל מצב נתון.
דרך החדשנות הוא מביא תועלת גלובלית לעולם.

בני דור המילניום בעלי מאפיינים המתאימים למאפייני אדם בוגר, אך הם אינם מבוגרים. לכן הגישה הפדגוגית (חינוך ילדים) והגישה האנדרגוגית (חינוך מבוגרים) אינן מתאימות יותר. האתגר המנהיגותי היום, הוא הסתגלות למציאות היומיומית המשתנה. יש לעבור לגישה במנהיגות השמה את האדם במרכז, הגישה האנתרופוגוגית.
הגישה האנתרופוגוגית מותאמת לעולמם הנרקיסיסטי, כי היא שמה את האדם במרכז. הגישה מתייחסת לכל אחד כאדם ללא תלות בגילו. היא ממנפת את הנרקיסיזם כמניע עיקר להנהגה.


יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

חדשנות בעולם המנהיגות: מנהיגות סינכרונית Synchronous leadership

מנהיגות סינכרונית היא הדור הבא של המנהיגות בעידן הדיגיטלי.
ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, פיתח את המודל בהתבסס על סגנונות המנהיגות של גולמן ומאפייני הלמידה הדיגיטלית של המאה ה21.
מודל זה חדשני, עתידי ומתווה כיוון דרך חדש בעולם המנהיגות.

מנהיגות סינכרונית:
פירוש המילה סינכרוני: syn- עם, chronos- זמן.
מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות מותאמת זמן.
בעקבות המציאות המשתנה באופן מתמיד, על המנהיג העכשווי להיות מסונכרן עם המציאות אותה הוא אמור להוביל. מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות המבוצעת בו-זמנית ומתואמת בזמנים עם השינוי המתרחש בו בעת. מנהיגות סינכרונית קשורה למצב בנקודת זמן מסוימת ולא להיסטוריה שלה.

יחודו של המנהיג הסינכרוני: 
בונה את החזון שלו בהתאמה ובשילוב ראייה גלובלית סינכרונית עם יצירתיות ופתרון בעיות. 
הוא מוביל צוות תוך הקפדה על תקשורת בינאישית, יוזמה ואומץ.
ייחודו בשילוב בין הראייה הסינכרונית הגלובלית ותפיסתו כחלק מצוות.

7 כישורים למנהיג הסינכרוני:
1. בעל תודעה דיגיטלית- בעל שליטה בכל המדיות הדיגיטליות, הרשתות החברתיות והפלטפורמות השונות. משתמש בצורה מושכלת בכל הכלים הדיגיטליים להנהגה ולהובלה. תופש את המדיה כמסר ומשתמש במדיה המתאימה לבניית החזון שלו ולהפצתו.  

2. מוביל דרך שיתוף פעולה- מחלק תפקידים בצוות, בעל מיומנויות עבודת צוות. מקפיד על הדדיות (reciprocity), השפעה והנעת אנשים בצוות. המנהיג הסינכרוני מוביל בזכות הכריזמה האישית שלו וראייתו כשותף וחלק מצוות.

3. בעל כישורי תקשורת- מודע לכוחה של תקשורת ההמונים. מיומן בניסוח מסר, תקשורת בינאישית גלובלית, טכניקות שכנוע, טיפול בהתנגדויות, גישור והתמודדות עם קונפליקטים. משתמש בכל הכלים הדיגיטליים לתקשור מסריו וברשתות החברתיות השונות להובלת אנשיו.

4. בעל תודעה גלובלית- רואה תהליכים חוצים עולם, מזהה מגמות גלובליות, מבין את המורכבות הבין-תרבותית ובעל יכולת עבודה בסביבה גלובלית (פערי זמן, ניהול מרחוק, שונות תרבותית: סבלנות וסובלנות).
מנהיג בראייה גלובלית: מנהיג מדינה אך מוביל במקביל תהליך גלובלי. המנהיגות הסינכרונית דוגלת בהנהגה מדינית בראייה ואחריות גלובלית, לכן עם כל מנהיג סינכרוני להוביל במקביל להנהגתו המקומית לפחות תהליך אחד בצורה גלובלית: פרויקט חוצה עולם המחייב אותו לשתף פעולה עם מנהיגים אחרים ולקחת אחריות על אזורים אחרים בעולם.
בעתיד יהיו רק מנהיגים גלובליים אשר לא יובילו עוד מדינה אלא יובילו אך ורק תהליכים גלובליים. לכל מנהיג יהיה תהליך גלובלי עליו יהיה אחראי מקצה לקצה (E2E) תוך הובלת צוות מקצועי גלובלי.
המנהיגה הראשונה בהיסטוריה שהייתה בעלת תודעה גלובלית הייתה רוזה לוקסמבורג."העולם כולו הוא ביתי", היא כתבה, "כל מקום שבו יש עננים, ציפורים ודמעות אדם".  

5. מומחה בפתרון בעיות- בקיא במיומנויות תחקיר, PDCA, בעל חשיבה מונעת ויוזמת. על המנהיג הסינכרוני להוביל תהליכי למידה והפקת לקחים אונליין בראייה גלובלית, רק כך יוכל לבצע את ההתאמה/ הסנכרון למצב הקיים.

6. יצירתי- בעל חשיבה אינטגרטיבית מקורית ייחודית ללא גבולות, מלווה באומץ רב ללכת בשונה ובניגוד לפחדיו האישיים ולדעות מסביבו. מנהיג שיוצר משהו ביוזמתו ובכוונה תחילה. היצירתיות כרוכה בהפעלת הדמיון. במובן מה היצירתיות היא יישום של הדמיון: החזון. מוציא רעיונות חדשים מן הכוח אל הפועל. החדשנות היא יישום של היצירתיות. 

7. בעל מחשבה ביקורתית- מטיל ספק בכל נתון או דעה למטרת למידה וחדשנות. מוביל בצורה זו חדשנות: הפקת דבר מה חדש, או משפר, או שני הדברים גם יחד מכל מצב נתון.
דרך החדשנות הוא מביא תועלת גלובלית לעולם.

המנהיגות הסינכרונית פותחה בעקבות המציאות המשתנה באופן מתמיד, על המנהיג העכשווי להיות מסונכרן עם המציאות אותה הוא אמור להוביל. מנהיגות סינכרונית היא מנהיגות המבוצעת בו-זמנית ומתואמת בזמנים עם השינוי המתרחש בו בעת. מנהיגות סינכרונית קשורה למצב בנקודת זמן מסוימת ולא להיסטוריה שלה. 7 הכישורים של המנהיג הסינכרוני קריטיים להצלחתו ואין לוותר על אף אחד מהם. על המנהיגים היום להפוך למנהיגים סינכרוניים או לפנות את מקומם למנהיגות כזו. 


יום שבת, 20 בדצמבר 2014

איך לגדל מנהיגים חינוכיים

"מנהיג טוב מכשיר מנהיגים חינוכיים." (ניר גולן 2014)


הצורך במנהיגות חינוכית עולה בצורה קיצונית במאה ה-21 המתאפיינת בשינוי מתמיד שהפך לשגרה. לדור המילניום ישנם מאפיינים ייחודיים אשר בשילוב עם הלמידה הדיגיטלית מייצרים אתגרים חינוכיים הדורשים מנהיגות חינוכית איתנה אך שונה מהקיימת היום. מנהל בית ספר עובר ממנהל מקצועי בתחום הפדגוגיה: מנהל אנשים ומשימות ומדריך עובדי הוראה, למנהיג מתכלל (אינטגרטיבי), מחדש (מייצר פתרונות חדשים לסיטואציות מורכבות) ומשמש כיועץ מומחה אמין לסובבים אותו.
נדרשת מנהיגות לא בסגנון מסוים או חד ערכית, אלא מנהיגות מצבית: מנהיגות מותאמת מצב ולא מותאמת מנהיג.
המנהיגות המצבית רלוונטית לסיטואציה או תקופה מסיימת ומשלבת בתוכה תמהיל של מספר סגנונות מנהיגות בהתאם ל:
1.   מורכבות הסיטואציה
2.   מאפייני השותפים לה
3.   טווח קצר מול טווח ארוך
4.   מאפייני המנהיג עצמו
ככל שלמנהיג החינוכי יהיה רפרטואר גדול של סגנונות מנהיגות ושליטה מרובה יותר בכל הסגנונות הוא יצליח לבצע התאמה זו בצורה מהירה יותר ומושכלת יותר.

5 מרכיבים למנהיגות חינוכית:
1. חזון בית סיפרו / אני מאמין ניהולי
2. אבני דרך: תכניות לימוד, תכניות חברתיות פורמליות והלא פורמליות
3. יוזמה: ראיית הנולד והובלה קדימה
4. אומץ: היכולת להתגבר על קשיים ואתגרים בנחישות, בשונה מהמוסכם והמקובל
5. תקשורת בין אישית: בעיקר כריזמה ודוגמה אישית 
*ענווה

קיימים שישה סגנונות ניהול (דניאל גולמן, 2002)
1.   ערכי/ אידאולוגי
מנהיג בעל חזון, מעורר השראה, בעל חזון בית-ספרי וערכים. יודע בצורה ברורה מהי הדרך, מהו הכיוון, רואה קדימה את התמונה המלאה ולא נשאב לפרטים. הפרטים אינם מעניינים אותו: הוא יזהה נקודות מכשול בדרך, הוא יתריע במבט קדימה, אך לא יתעסק בפתרון, הוא מתעסק בחזון. רוב נאומיו יהיו נאומי חזון בית הספר, יציג את ערכיו ויזואלית בחלל בית הספר, יתחרה ב"פרס החינוך" ויחבר כל עשייה חינוכית לחזון ולערכיו. מתווה כיוון ומנהל לטווח הארוך. אנשים יגידו עליו שהוא לא תמיד מחובר לקרקע אך ילכו אחריו כי יסחוף אותם באמונתו. צריך אנשי משימה תחתיו אשר יעזרו לו בניהול השוטף. יקרא ספרות מקצועית רבה המתעסקת בפילוסופיה של החינוך- פני החינוך לאן...
·      סגנון לטווח ארוך
עליו לשפר:
סגנון משימתי/ מקצוען בעזרת תכנון, בקרות , כלים לניהול פרויקטים ורשימת משימות לביצוע.

2. מאציל
מציג את המשימה/ המטרה, לוח זמנים, כלי בקרה וניהול. משאיר בידי הצוות את אופן ביצוע המשימה וחלוקת העבודה. הוא אינו מורה על הפתרון או הדרך ואינו מחלק את המשימה לתחומי אחריות. הוא מעודד את הצוות לנהל את המשימות בעצמו. רואה את עצמו ואת כל חברי הצוות כסמכות מקצועית במשימה- שווים בין שווים. מייצר אחריות משותפת להצלחת המשימה ועצמאות אצל האנשים. מתפקד בעיקר בפתרונות ותהליכים לטווח הארוך. לדוגמה: ייתן לצוות לבנות תכנית חברתית לאורך השנה, טיפול בפרויקט בנושא שנתי או שיתוף פעולה עם מוסד נוסף.
·      סגנון לטווח ארוך
עליו לשפר:
סגנון מקצוען: להיות נוכח במשימה בפרטי פרטים עם הצוות ולהכתיב את הקצב.

3. מקצוען בניהול חינוך
מציב רף סטנדרטים גבוהים ונמצא תמיד בראש המשימה, הוא המוביל, הוא מכתיב את קצב ההתקדמות. הוא יוצר תלות מקצועית של הכפופים לו בנוכחותו, אך מצד שני הוא מושא להערכה ומקור להזדהות. הוא מקצוען מוצלח בניהול משימות לטווח הקצר, מקצוען אשר חושב לטווח הארוך "יסמן" את האיש אשר יחליפו ויטפחו, בכדי לאפשר לשניהם להתקדם. לעיתים נוטה לתחרותיות. לדוגמה: מעורב לפרטי פרטים בהכנה ובהובלת טיול שנתי, טקסים בבית ספר וישיבות פדגוגיות- מנהל ומוביל את כל הפעילויות עד לפרט האחרון.
·      סגנון לטווח קצר
עליו לשפר:
סגנון מאציל/ חונך: להוביל על ידי שאלות בלבד, לחלק תפקידים ולבצע בקרה מרחוק. 

4. משימתי
תמיד יהיה ממוקם על במה, בראש שולחן או במיקום אסטרטגי אחר בעל שליטה. חשוב לו תמיד לראות את התמונה המלאה, להיות בשליטה ובהתאם לתת הנחיות ברורות וחד משמעיות לאנשים מסביבו. הוא מצפה למילוי מהיר, מדויק ומיידי של הנחיותיו. אינו סובל טעויות או עיכוב במילואן. הוא משיג תוצרים איכותיים בלי להיות מעורב בפעילות עצמה.
לדוגמה: במהלך טיול שנתי יבקש דיווח כל שעה על הנעשה, כל אירוע חריג יטופל על פי הנחייתו, יש לו נהלים ברורים לכל מצב. מבצע תדריכים מדויקים לפני כל משימה. עובר, מעיר ומעביר ביקורת מלווה בהנחיות ברורות מה לתקן ולשפר במיידי (במהלך הכנות לטקס או מסיבת סיום).
·      סגנון לטווח קצר
עליו לשפר:
סגנון ערכי/ חונך: גיבוש חזון ונקודת מבט לטווח ארוך ולהוביל על ידי שאלות בלבד.

5. חונך  
שם במרכז את הלומד ותהליך הלמידה. מגדל את האנשים ונותן להם לגיטימציה לטעויות, על חשבון התוצרים. מייצר אנשים מקצועיים לטווח הארוך. לא תחרותי ואינו שם את עצמו במרכז אלא את הלומד. קשוב לצורכי הלומד ולמאפייניו, מתאים עצמו אליו. מתווה ללומד את הכיוון, אך מאפשר ללומד לבחור את הדרך המתאימה לו, באופן שבעזרתה ישיג את יעדיו. תומך ומשקף לאורך כל הדרך, מומחה בשאילת שאלות ובהקשבה פעילה, מוערך ואהוב על תלמידיו.
·      סגנון לטווח ארוך
עליו לשפר:
סגנון משימתי/ מקצוען בעזרת תכנון, בקרות , כלים לניהול פרויקטים ורשימת משימות לביצוע.

6. חברתי/ בין- אישי
מומחה בלהקשיב לכל מורה ומורה. דלתו תמיד פתוחה, מעורב בפרטים האישיים ומכיר כל מורה בבית הספר. מבצע הקשבה פעילה, מכיל, אמפתי, תמיד "אוזן קשבת". במקביל מזהה קונפליקטים בחדר המורים או בצוותים השונים, ומטפל בהם. משקיע בגיבוש צוות חדר המורים, אירועים חברתיים רבים, הגורמים ללכידות וגאוות שייכות לצוות. דואג להכרות האישית בין האנשים. זוכר ודואג לציין אירועים אישיים (ימי הולדת). מניע את אנשיו מהמקום החברי והבין אישי. לדוגמה: יבוא לבקר במהלך טיול שנתי ויזמין את כל הצוות לקפה ועוגה. יחגוג כל יום הולדת בחדר מורים, יזמן שיחות אישיות ופתרון קונפליקטים- מהווה הבורר.
·      סגנון ללא טווח
עליו לשפר:
סגנון משימתי/ מקצוען בעזרת תכנון, בקרות , כלים לניהול פרויקטים ורשימת משימות לביצוע.

"מנהיג טוב מכשיר מנהיגים חינוכיים." (ניר גולן 2014)

על המנהיגים היום לזהות את אותם אנשים בעלי כישורי ניהול/ מנהיגות. לעזור להם לזהות את סגנון הניהול החזק שלהם, לפתח יחד אתם את הסגנון המנוגד לו ובכך להעשיר את מגוון הסגנונות הניהוליים שלהם. לתרגל יחד אתם את מודל המנהיגות המצבית ליצירת מנהיגים חינוכיים איכותיים הנדרשים כל-כך כיום.

יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

Carl Gustav Jung and the SIL model

The Significant Individual Learning model (SIL), was developed by Nir Golan, educational and leadership expert, in order to help teachers to develop the uniqueness of their student .The psychologist, Carl Gustav Jung, used the concept of archetype in his theory of the human psyche. The term "archetype" has its origins in ancient Greek. SIL model is about the significant learning of the individual in order to reformulate his unique identity because each person is unique and no previous theory applied to all people.
The significant individual learning model assumes that the distinction between children and adults is no longer relevant in the digital age and that each student should be treated as a 'whole' individual person irrespective of his age.
Anthropogogy: The study of human learning
(Greek) – Anthrop (άνθρωπ) means people and Agy (άγω) means to conduct / lead.
Carl Gustav Jung believed that universal, mythic characters—archetypes—reside within the collective unconscious of people the world over. Archetypes represent fundamental human motifs of our experience as we evolved; consequentially, they evoke deep emotions. 
Nir Golan offers a new definition of Anthropogogy as: "Leading a person (regardless of age) throughout significant individual learning towards behavioral change, which can be implemented immediately as a part of his unique identity." (Golan, 2014)
Although there are many different archetypes, Jung defined twelve primary types that symbolize basic human motivations. Each type has its own set of values, meanings and personality traits. Also, the twelve types are divided into three sets of four, namely Ego, Soul and Self. The types in each set share a common driving source, for example types within the Ego set are driven to fulfill ego-defined agendas. 
This significant individual learning model provides tools for the teacher to assimilate the Anthropogogy approach in six steps, throughout which the teacher uses dialogue in order to guide the learner.

The six steps are:
1. Action- doing
2. Behavior- conceptualization of the action
3. Norm- transformation of the behavior to a norm
4. Value- defining the value in the behavior
5. Redefinition- redefinition of my unique identity
6. Teaching- Using the Anthropogogy model to teach the other
Details of the six stages of the Anthropogogy significant individual learning model:
1. Action- carrying out an action for the first time in response to an internal or external need. The teacher identifies and reflects the need of the learner: leading him/her to do what they did not do previously. The learner performs the action for the first time together with coaching from a professional person. The learner then experiences the consequences of his/her action and evaluates his/her response.
• The result of Step 1: Recognizing by the learner his/her need and the actual carrying out of the action for the first time (alongside reflection).

2. Behavior- conceptualization of the action:
The learner repeats the action using clear quality and quantity measurements. Adler wrote, ". . .in every mental phenomenon we discover anew the characteristic of pursuit of a goal, and all our powers, faculties, experiences, wishes and fears, defects and capacities fall into line with this characteristic" (Ansbacher & Ansbacher, 1956). The learner then describes the action, helping him/her to improve the repeated action and transfer it into standard behavior.
• The result of Step 2: Conceptualizing behavior and standardizing it according to the expectations.

3. Norm- transformation of the behavior into the norm:
Norm is defined as "a standard of achievement or behavior that is required, desired or designated as normal." These standards of behavior are "shared by members of a social group to which each member is expected to conform." Adler declared that each individual has an incomparable way of life, some are negative and some are positive. In this step, the behavior is transformed into norm and expected behavior.
• The result of Step 3: Understanding by the learner of the benefits of turning the behavior into the norm in order to reinforce the behavior in a social context.

4. Value- defining the value in the behavior:
The meaning of the behavior is defined to the learner as well as the benefits that may be gained from the norm to the learner and to his/her surroundings. The value then becomes the guiding principle to making future decisions connected to the behavior; helping decide when and how to use this behavior. In this manner, the behavior becomes more significant.
Adler claimed that every person had an idea about what their perfect self would be like (Cloninger, 1996). He named this image the fictional finalism. Fictional finalism applies clearer direction to decisions that are to be made concerning oneself. Although individuals may have an idea about their image, but they hardly ever understand it. Although the image may be altered, the common direction throughout one's life stays the same. 
• The result of Step 4: Defining the value of the behavior by making it significant.

5. Redefinition of my unique identity- self-identity redefined
 Alfred described this as feelings of lack of worth. He wrote, "We all wish to overcome difficulties."
"We all strive to reach a goal by the attainment of which we shall feel strong, superior, and complete". (Ansbacher & Ansbacher, 1956) 
The values are acknowledged by the learner and assist in redefining his/her unique identity. The learner knows how to describe their newly unique identity and explain what their unique contribution is to those around them. Although the learning process affected one behavior, it helped to redefine his/her whole identity to him/herself. 
Personality difficulties are rooted in a feeling of inferiority deriving from restrictions on the individual's need for self-assertion.
• The result of Step 5: Reformulating a unique identity by the learner.

According to Jung they can be 12 identity types:
The Ego Types
1. The Innocent
Motto: Free to be you and me
Core desire: to get to paradise
Goal: to be happy
Greatest fear: to be punished for doing something bad or wrong
Strategy: to do things right
Weakness: boring for all their naive innocence
Talent: faith and optimism
The Innocent is also known as: Utopian, traditionalist, naive, mystic, saint, romantic, and dreamer.

2. The Orphan/Regular Guy or Gal
Motto: All men and women are created equal
Core Desire: connecting with others
Goal: to belong
Greatest fear: to be left out or to stand out from the crowd
Strategy: develop ordinary solid virtues; be down to earth, the common touch
Weakness: losing one's own self in an effort to blend in or for the sake of superficial relationships
Talent: realism, empathy, lack of pretense
The Regular Person is also known as: The good old boy, everyman, the person next door, the realist, the working stiff, the solid citizen, the good neighbor, the silent majority.

3. The Hero
Motto: Where there's a will, there's a way
Core desire: to prove one's worth through courageous acts
Goal: expert mastery in a way that improves the world
Greatest fear: weakness, vulnerability, being a "chicken"
Strategy: to be as strong and competent as possible
Weakness: arrogance, always needing another battle to fight
Talent: competence and courage
The Hero is also known as: The warrior, crusader, rescuer, superhero, the soldier, dragon slayer, the winner and the team player.

4. The Caregiver
Motto: Love your neighbor as yourself
Core desire: to protect and care for others
Goal: to help others
Greatest fear: selfishness and ingratitude
Strategy: doing things for others
Weakness: martyrdom and being exploited
Talent: compassion, generosity
The Caregiver is also known as: The saint, altruist, parent, helper, and supporter.

The Soul Types
5. The Explorer
Motto: Don't fence me in
Core desire: the freedom to find out who you are through exploring the world
Goal: to experience a better, more authentic, more fulfilling life
Biggest fear: getting trapped, conformity, and inner emptiness
Strategy: journey, seeking out and experiencing new things, escape from boredom
Weakness: aimless wandering, becoming a misfit
Talent: autonomy, ambition, being true to one's soul
The explorer is also known as: The seeker, iconoclast, wanderer, individualist, and pilgrim.

6. The Rebel
Motto: Rules are made to be broken
Core desire: revenge or revolution
Goal: to overturn what isn't working
Greatest fear: to be powerless or ineffectual
Strategy: disrupt, destroy, or shock
Weakness: crossing over to the dark side, crime
Talent: outrageousness, radical freedom
The Outlaw is also known as: The rebel, revolutionary, wild man, the misfit, or iconoclast.

7. The Lover
Motto: You're the only one
Core desire: intimacy and experience
Goal: being in a relationship with the people, work and surroundings they love
Greatest fear: being alone, a wallflower, unwanted, unloved
Strategy: to become more and more physically and emotionally attractive
Weakness: outward-directed desire to please others at risk of losing own identity
Talent: passion, gratitude, appreciation, and commitment
The Lover is also known as: The partner, friend, intimate, enthusiast, sensualist, spouse, and team-builder.

8. The Creator
Motto: If you can imagine it, it can be done
Core desire: to create things of enduring value
Goal: to realize a vision
Greatest fear: mediocre vision or execution
Strategy: develop artistic control and skill
Task: to create culture, express own vision
Weakness: perfectionism, bad solutions
Talent: creativity and imagination
The Creator is also known as: The artist, inventor, innovator, musician, writer or dreamer.

The Self Types
9. The Jester
Motto: You only live once
Core desire: to live in the moment with full enjoyment
Goal: to have a great time and lighten up the world
Greatest fear: being bored or boring others
Strategy: play, make jokes, be funny
Weakness: frivolity, wasting time
Talent: joy
The Jester is also known as: The fool, trickster, joker, practical joker or comedian.

10. The Sage
Motto: The truth will set you free
Core desire: to find the truth.
Goal: to use intelligence and analysis to understand the world.
Biggest fear: being duped, misled—or ignorance.
Strategy: seeking out information and knowledge; self-reflection and understanding thought processes.
Weakness: can study details forever and never act.
Talent: wisdom, intelligence.
The Sage is also known as: The expert, scholar, detective, advisor, thinker, philosopher, academic, researcher, thinker, planner, professional, mentor, teacher, contemplative.

11. The Magician
Motto: I make things happen.
Core desire: understanding the fundamental laws of the universe
Goal: to make dreams come true
Greatest fear: unintended negative consequences
Strategy: develop a vision and live by it
Weakness: becoming manipulative
Talent: finding win-win solutions
The Magician is also known as: The visionary, catalyst, inventor, charismatic leader, shaman, healer, medicine man.

12. The Ruler
Motto: Power isn't everything, it's the only thing.
Core desire: control
Goal: create a prosperous, successful family or community
Strategy: exercise power
Greatest fear: chaos, being overthrown
Weakness: being authoritarian, unable to delegate
Talent: responsibility, leadership
The Ruler is also known as: The boss, leader, aristocrat, king, queen, politician, role model, manager or administrator.

6. Teaching- Using the Anthropogogy model to teach the other. The learner becomes the teacher ("Melamed"). The learner uses his/her personal experience as a role model and teaches the other using his/her own unique identity. He/She applies the Anthropogogy model to lead a new learner to significant learning.
• The result of Step 6: Continuity of the learning process according to the Anthropogogy model to achieve significant learning for the learner and for the teacher.

The significant individual learning model (SIL) assumes that the distinction between children and adults is no longer relevant in the digital age and that each student should be treated as a 'whole' person irrespective of their age, people are focused on maintaining control over their lives. Most, if not all, people have several archetypes at play in their personality construct; however, one archetype tends to dominate the personality in general. It can be helpful to know which archetypes are at play in oneself and others, especially loved ones, friends and co-workers, in order to gain personal insight into behaviors and motivations.